Heräsin tänään lopullisesti. Kaikki alkoi siitä, kun aloimme vertailemaan puolisen vuotta sitten synnyttäneen siskoni ja kolmekymmentä vuotta vanhemman äitini kanssa sitä paljon painamme. Sain selville karun tosiasian, jota olen vältellyt kesän alusta saakka: Olen lihonnut muutamassa kuukaudessa lähes kymmenen kiloa ja painan enemmän kuin siskoni ja äitini, joita olen (ei nyt millään pahalla) aina pitänyt hieman paksumpina kuin itse olen. Tämän blogin tarkoituksena ei nyt todellakaan ole aiheuttaa nuorille tytöille vääristynyttä kuvaa itsestään. Haluan vain jonkun tuen todella heikolle itsekurilleni ja saada tavoitteeni konkreettiseen muotoon. Jotka siis ovat:

1. Palata takaisin siihen mitä painon kesällä. Viime helmikuussa painoin 62kg ja nyt painan 70kg. Olen noin 168cm pitkä.

2. Jättää turhat välipalat pois. Ruoan napostelu on aina ollut heikkouteni. Jos minulla on tylsää, tai itseasiassa aina silloin kun olen kotona, käyn hakeamassa "jotain pientä" jääkaapista lähes vartin välein. Ja vaikka ennen olen syönyt karkkia, sipseja tai leivonnaisia kohtuudella, nykyään kaupasta tarttuu lähes aina karkkipussi mukaan.

3. Liikkua enemmän. Olen aina kokenut liikunnan jotenkin tylsäksi, aikaa vieväksi ja pelkästään lahjakkaiden tohuksi. Vaikka keväällä kävin lähes joka päivä noin 45 minuutin lenkillä, sekin on jäänyt pois. Haluaisin saada itseäni niskasta kiinni ja aloittaa taas lenkkeilyn, sillä huomasin heti olevani iloisempi kun pääsi vähän tuulettumaan.Olen miettinyt aloittavani pikkuhiljaa hölkkäämisen - ylä-asteelta tulleista juoksukammoista huolimatta. 

4. Vähentää alkoholinjuontia. Viikonloput ovat olleet aika railakkaita viimeiset puoli vuotta... Olen ollut jotenkin sokea sille asialle kuinka paljon alkoholikin lihottaa ja etten tosiaankaan tarvitse sitä krapulaa ja morkkista, joka seuraavana päivänä seuraa vaikka ei olisi juonutkaan paljon tai tehnyt mitään noloa.

5. Jatkaa näin myös painonpudotuksen jälkeen.

Olen todella turhautunut joka kuukausi tekemiini turhiin lupauksiini ja nyt AION OIKEASTI ONNISTUA. :)